Motion för din ledhälsa!

Att träna regelbundet är viktigt, det vet alla. Men av olika anledningar har inte alla av oss möjlighet att träna som vi skulle vilja. Därför listar vi här några förslag på vardagsmotion och träningstips som kan få dig att komma igång med träningen. 

Promenader med stegräknare i mobilen

Allt blir roligare om man ser resultat direkt. När du har stegräknaren på i din mobiltelefon så kan du börja med ett mål på 3000 steg per dag. Se hur många steg du tar första veckan och börja tävla mot dig själv! Det är perfekt motion för din ledhälsa.

Ta trappan istället för hissen

Att gå i trappor gör att du snabbt får upp pulsen och sätter fart på blodcirkulationen. Dessutom är det skonsamt för lederna att gå uppför i trappor (att gå nedför kan däremot göra ont om man har problem med knän).

Bra kondition – varför är det viktigt?

Bra kondition kan förenklat beskrivas som en individs uthållighet och återhämtningsförmåga. Uthålligheten beror på hur bra kroppen är på att syresätta och transportera ut energi till cellerna i muskler och organ. Återhämtningen är beroende på hur bra kroppen är på att transportera bort mjölksyra och slaggprodukter ur cellerna i musklerna. 

Transportsystemet för syre, näring och slaggprodukter är ditt blodomlopp och därför är det så viktigt att du underhåller transportsystemet så ofta du kan och sättet att göra det är att hålla din kropp i rörelse. Gärna i kombination med Flexovital+Rödbeta som hjälper din kropp att effektivisera ditt transportsystem.

Varukorg

FÅ 50% RABATT PÅ DITT FÖRSTA KÖP

X
Scroll to Top